Endelig er kontorene ferdig!


Nye, fantastiske, kontorer i Høvik Menighetshus!

 

Gjennom 2020 og starten av 2021 har de fleste av rommene i Høvik dessverre stått tomme. Grunnen for dette har vært denne globale pandemien vi alle plutselig kjente på kroppen i mars 2020. Vi i Høvik var intet unntak der. Da jeg begynte i august 2020 og énmetersreglen kom, merket jeg fort at det var utfordrende og holde avstand på jobben, der vi satt rygg mot rygg på de små kontorene våre. Jeg og Kapellan Ingeborg Holberg Heggen, fant raskt ut at eneste løsning var å definere hvert enkelt kontor som en kohort. Avstand kunne vi hvert fall ikke ha.

Så kom beordringen om hjemmekontor.

For de som har fulgt kontorsituasjonen i Høvik sine menighetshus de siste årene, har sikkert fått med seg at her har det vært mange løsninger! Noen husker kanskje at kontorene var på Høvik senter? For egen del, husker jeg ikke det, men jeg husker da leiligheten i kjelleren i menighetshuset ble gjort om, og det ikke lenger var senger der, men kontorpulter. Etter noen år der nede, med diverse utfordringer som kloakk og kokende vann i springen ... Ble de fleste kontorene flyttet opp i gangen utenfor menighetssalene. Dette var kontorer med mye bedre luft, og mindre lukt. Her fant staben seg til rette, og gledet seg over den nye luksusen.

Så gikk årene. De ansatte delte kontorer, og så på det som en sosial del av jobben. Veggene var slitne, men det gjorde at man kunne henge så å si hva man ville på veggene uten at noen ville kommentere det. Det er jo positivt for de av oss som jobber best når ting er visuelt.

Så begynte ryktene å gå i gangen. Skulle vi få nye kontorer? Skulle det helle bli pusset opp fra bunn? Var det en arkitekt som skulle finne den beste løsningen? Skulle tre kontorer og en scene brukt til oppbevaring, bli til 4 nye kontorer, to samtalerom, et åpent kontorlandskap og et kopirom? Kunne dette være mulig?

Mulig var det, og bra ble det! Arkitekt Kaja Rishovd fra Meinich Inne ble engasjert. Kajas ekspertise var veldig god og ha, og vi ansatte kom med innspill hele veien, så resultatet skulle bli så optimalt for vårt bruk som mulig. Dette var et samarbeid vi var veldig fornøyde med. Til å utføre jobben, ble Tømrer og entreprenørfirma Finstad og Jørgensen AS hyret inn, og de gjorde en fantastisk jobb. Vi kan bare takke all involverte for en super prosess, og et nydelig resultat.

3. mai flyttes de nye møblene inn på kontoret og prosjektet er så å si ferdigstilt. Og det i perfekt timing for å starte revitalisering etter denne pausen. Vi gleder oss veldig til å ta de nye kontorene i bruk, og gleder oss veldig til å få besøk av alle i menigheten for å se, og ikke minst ta en kaffekopp og en prat! Vi har savnet dere.

 

Mvh Torkel Djønne

Ungdomsleder.

 

Tilbake